Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

Prohlížíte si: Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

Zobrazit plný text

Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy.

Podnadpis: Opomíjený aspekt edukační praxe

Dostupnost: Zobrazit záznam v katalogu Knihovny UTB

Publikace je dostupná on-line

Zobrazit plný text

Popis

Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů z hlediska somatického, sociálně-psychologického a edukačního. Pozornost je však věnována také sociálním aspektům školské integrace a jejím aktuálním trendům. V druhé části monografie jsou představeny výsledky vlastního kvalitativního výzkumu, jehož záměrem bylo rozkrýt za využití postupů situační analýzy, jak deset absolventů s vrozeným tělesným postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií) vnímalo v průběhu docházky na střední školu klíčové elementy participující v situaci naplňování jejich sociální potřeb.

Obsah publikace

Obsah publikace Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

O autorech

Mgr. Magdalena Hanková, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)​

prof. Mgr. Soňa Kalenda Vávrová, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)​

Další informace

Autor publikace

,

ISBN

978-80-7454-726-3

Rok vydání

Jazyk

český

Vazba

elektronicky

Vydání

1.

Počet stran

170