Popis
Předkládaná publikace se zabývá problematikou sociálního klimatu, která je zkoumána v učitelských kolektivech českých mateřských a základních škol. Analyzuje tak problematiku klimatu učitelských sborů na třech stupních škol, které dnes představují povinné stupně vzdělávání. Klíčový význam učitelského sboru je kromě jeho vzdělanostního potenciálu a edukativní role dán také tím, že ve školní organizaci je (nebo může být) silným hráčem s možnými vlivy k vedení i k žákům.
Cílem předkládané knihy je seznámit čtenáře s výsledky výzkumu sociálního klimatu učitelských sborů v mateřské a základní škole a na těchto konkrétních šetřeních též prezentovat možnosti metodologických přístupů k jeho zkoumání.
Publikace je určena nejen odborníkům v oblasti výzkumu vzdělávání, ale především samotným učitelům, kteří každodenně uvnitř sborů pracují, jejich ředitelům, a dále studentům učitelství i širší odborné veřejnosti.
Obsah publikace
Obsah publikace Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol
O autorech
PhDr. Hana Navrátilová, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)
doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr. (profesní informace na webových stránkách TU v Liberci)
Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)
Mgr. Helena Picková, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách TU v Liberci)