obálka The publication describes in detail the determinants that influence the careers of beginning academics, which have been neglected in the research so far. The author presents personal, occupational and academic potentials that affect the professional as well as the personal life of young academics. The publication presents research findings about beginning academics employed at Czech universities. In the book chapters, their professional goals, problems and personal decisions are presented. The monograph shows the time sequence of changes that young academics undergo from their admittance to the doctoral study to the employment contract at the university.

The careers of young Czech university teachers

The publication describes in detail the determinants that influence the careers of beginning academics, which have been neglected in the research so far. The author presents personal, occupational and academic potentials that affect the professional as well as the personal life of young academics. The publication presents research findings about… Dozvědět se více »»

obálka Introducing English To Very Young Learners II

Introducing English To Very Young Learners II

The textbook Teaching English to Very Young Learners II is intended to provide easily comprehensible study materials for future or in-service teachers of pre-primary English as a foreign language (FLE). Therefore, it is written in simplified English (B1–B2 level of CEFR for languages) to be comfortable enough for students of PEP… Dozvědět se více »»

obálka Introducing English To Very Young Learners I

Introducing English To Very Young Learners I

The textbook you are holding in your hands is intended to be comprehensible study material for future or in-service teachers of pre-primary English as a foreign language (FLE). Its content and objectives reflect two national documents: Národní plán výuky cizích jazyků (MŠMT ČR, 2005) and Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání… Dozvědět se více »»

obálka Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol

Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol

Předkládaná publikace se zabývá problematikou sociálního klimatu, která je zkoumána v učitelských kolektivech českých mateřských a základních škol. Analyzuje tak problematiku klimatu učitelských sborů na třech stupních škol, které dnes představují povinné stupně vzdělávání. Klíčový význam učitelského sboru je kromě jeho vzdělanostního potenciálu a edukativní role dán také tím, že ve školní organizaci… Dozvědět se více »»

Obálka Monografie s názvem „Self efficacy v edukčních souvislostech II“ navazuje na monografii I. (Wiegerová, et. al., 2012). Sedm kapitol tohoto nového díla popisuje pole zkoumání vlastní vnímané zdatnosti (self efficacy) v širokých teoretických, historických a empirických perspektivách a ukazuje podstatu vnímané vlastní zdatnosti, její definice a dimenze. Autoři v monografii sumarizují rozsah odborné práce v oblasti self efficacy za posledních deset let, předkládají přehled klíčových zjištění a vysvětlují různé přístupy k objasňování tohoto konceptu. Zvláštní pozornost je v monografii věnována prezentaci výzkumů zaměřených na sledování self efficacy budoucích učitelů základních a mateřských škol II

Self efficacy v edukačních souvislostech II

Monografie s názvem „Self efficacy v edukčních souvislostech II“ navazuje na monografii I. (Wiegerová, et. al., 2012). Sedm kapitol tohoto nového díla popisuje pole zkoumání vlastní vnímané zdatnosti (self efficacy) v širokých teoretických, historických a empirických perspektivách a ukazuje podstatu vnímané vlastní zdatnosti, její definice a dimenze. Autoři v monografii sumarizují rozsah odborné práce v oblasti self efficacy… Dozvědět se více »»

Obálka Ošetřovatelská péče v břišní chirurgii

Ošetřovatelská péče v břišní chirurgii

Učební text je určen zejména pro bakalářské a vyšší odborné studium studijního programu (SP) Všeobecné ošetřovatelství (VO)/ Všeobecná sestra (VS), částečně i pro studium SP Porodní asistence (PA) a Pediatrické ošetřovatelství (PO). Inspirovat se zde mohou i studenti SP Zdravotně sociální péče (ZSP) a navazujícího magisterského SP Ošetřovatelská péče v chirurgických oborech. Učební text poskytuje studentům… Dozvědět se více »»

Obálka knihy Vysokoškolský učitel

Vysokoškolský učitel

Tato publikace přináší poznatky k tématu, jemuž se v celosvětovém měřítku věnuje málo výzkumné pozornosti. Jedná se přitom o téma, které se dotýká široké komunity výzkumníků – ve většině případů totiž na základě své vědecké práce předávají zkušenosti nové generaci studentů prostřednictvím výuky na vysoké škole. Vysokoškolský učitel působí v několika rolích a musí naplňovat… Dozvědět se více »»

Obálka knihy Fórum mladých výzkumníků VII.

Fórum mladých výzkumníků VII.

Ve sborníku najdete celkem sedm textů se zaměřením na osobnost učitele, učitelskou profesi a podmínky profesního růstu učitelů. Zastoupeny jsou i texty orientované na dítě, žáka, adolescenta, a to v různých výchovně-vzdělávacích kontextech. Jedinečnou tematickou oblastí jsou texty s didaktickým zaměřením z oblasti sociální pedagogiky a specifika komunikace mezi učitelem a rodiči nadaných žáků.

Obálka knihy Průvodce pro studenty se specifickými potřebami na UTB, aneb, Na co mám nárok při studiu

Průvodce pro studenty se specifickými potřebami na UTB, aneb, Na co mám nárok při studiu

Tato metodická příručka vznikla ve spolupráci se zaměstnanci Centra pro studenty se specifickými potřebami na UTB (dále jen „Centrum“) a plynule navazuje na Metodickou příručku pro studenty UTB aneb máme spolužáka se specifickými potřebami. Nabídne nejen základní vhled do problematiky studia studentů se specifickými potřebami na veřejných vysokých školách, ale především… Dozvědět se více »»

Obálka knihy Metodická příručka pro studenty UTB, aneb, Máme spolužáka se specifickými potřebami

Metodická příručka pro studenty UTB, aneb, Máme spolužáka se specifickými potřebami

Tato publikace je věnována problematice studentů se specifickými potřebami na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, jimž jsou poskytovány rozličné služby, a přibližuje tak řešení situací, do kterých se může student v průběhu svých studií dostat. Cílem metodiky je seznámení se základní problematikou a rozšíření povědomí o službách, jež jsou poskytovány pod Akademickou poradnou, jejichž… Dozvědět se více »»

Hodnoty a potřeby člověka v ošetřovatelské praxi

Tento studijní text je určen primárně studentům studijního programu Ošetřovatelství, ale určitě „svou kapitolu“ si najdou i studenti dalších zdravotnických a sociálních oborů. Cílem je strukturovat učební látku zaměřenou na potřeby a hodnoty člověka v ošetřovatelské péči, podněcovat Vás k samostatnému, průběžnému a soustavnému studiu. Zároveň však vést k osvojení žádoucích znalostí a kompetencí na úrovni všeobecné sestry,… Dozvědět se více »»

Evidence based practice v ošetřovatelství a porodní asistenci

Učební text poskytuje studentkám a studentům studijního programu Všeobecné ošetřovatelství a Porodní asistence teoretickou orientaci i praktický návod, jak rozumět a v základu zvládnout práci metodou „evidence based – založenou na důkazech“, (dále EB) v ošetřovatelství (Nursing, dále EBN) a v porodní asistenci (Midwifery, dále EBMid). Studenti v rámci kontaktních hodin i samostudia budou pracovat s e-databázemi podporujícími „evidence based practice… Dozvědět se více »»