Máme hračku, tak co s ní?

Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální… Dozvědět se více »»

Transdisciplinarita v pedagogických vědách

Sborník abstraktů z XXVI. ročníku konference České asociace pedagogického výzkumu. Určeno pouze pro účastníky konference.

Paliativní a hospicová péče

Tento učební text má být inspirací, jak poskytovat paliativní a hospicovou péči v českých podmínkách.

Komunikace a etické aspekty péče o seniory

Cílem publikace „Etické aspekty péče a komunikace se seniory“ je získat orientaci v základních etických aspektech přístupu k seniorům a také orientaci ve zvláštnostech komunikace s touto skupinou osob. Znalosti jsou vodítkem k hlubšímu studiu jednotlivých aspektů ošetřovatelské péče o starého člověka v holistickém přístupu, k jeho věku, dané kultuře… Dozvědět se více »»

Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

Cílem je představit možnosti rozvíjení badatelské koncepce vzdělávání v podmínkách mateřských škol prostřednictvím refelxe využití pojmových komiksů, experimentů a pokusů pro děti předškolního věku.

Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku

Publikace má empirický charakter a prezentuje poznatky a výsledky výzkumu z oblasti rozvoje řečových a jazykových schopností u dětí v mateřské škole prostřednictvím logopedické prevence. Cílem výzkumu je popsat charakter logopedické prevence v mateřské škole. Objasnit způsob realizace logopedické prevence, vzdělanostní způsobilost pedagogů k této činnosti, ověřit kvalitu metodických postupů… Dozvědět se více »»

Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na… Dozvědět se více »»

Fórum mladých výzkumníků V.

Publikace, která vznikla jako výstup projektu specifického vysokoškolského výzkumu IGA na Fakultě humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Na projektech IGA se kromě pedagogů podílejí studenti magisterských a doktorských studijních programů v oblasti pedagogiky, a ti jsou také autory předložených textů. Fakulta humanitních studií tak mladým, začínajícím výzkumníkům dává… Dozvědět se více »»

Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her

Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený… Dozvědět se více »»

The careers of young Czech university teachers

Tato publikace důkladně mapuje zatím opomíjené faktory v kariéře začínajícího akademického pracovníka. Autorka představuje osobní, pracovní i akademické potenciality, které ovlivňují profesní, ale i osobní život mladého akademika. V publikaci jsou prezentovány zjištění výzkumu, který byl realizován se začínajícími akademickými pracovníky, pracujícími na českých univerzitách. Jejich profesní cíle, také překážky,… Dozvědět se více »»