Využití komiksů v podmínkách mateřských škol

Cílem je představit možnosti rozvíjení badatelské koncepce vzdělávání v podmínkách mateřských škol prostřednictvím refelxe využití pojmových komiksů, experimentů a pokusů pro děti předškolního věku.

Význam primární logopedické prevence v rozvoji řečových a jazykových schopností dětí předškolního věku

Publikace má empirický charakter a prezentuje poznatky a výsledky výzkumu z oblasti rozvoje řečových a jazykových schopností u dětí v mateřské škole prostřednictvím logopedické prevence. Cílem výzkumu je popsat charakter logopedické prevence v mateřské škole. Objasnit způsob realizace logopedické prevence, vzdělanostní způsobilost pedagogů k této činnosti, ověřit kvalitu metodických postupů a časovou dotaci logopedické prevence během denního programu v mateřské… Dozvědět se více »»

Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením

Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů… Dozvědět se více »»

Fórum mladých výzkumníků V.

Publikace, která vznikla jako výstup projektu specifického vysokoškolského výzkumu IGA na Fakultě humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Na projektech IGA se kromě pedagogů podílejí studenti magisterských a doktorských studijních programů v oblasti pedagogiky, a ti jsou také autory předložených textů. Fakulta humanitních studií tak mladým, začínajícím výzkumníkům dává příležitost prezentovat svá… Dozvědět se více »»

Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her

Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností,… Dozvědět se více »»

The careers of young Czech university teachers

Tato publikace důkladně mapuje zatím opomíjené faktory v kariéře začínajícího akademického pracovníka. Autorka představuje osobní, pracovní i akademické potenciality, které ovlivňují profesní, ale i osobní život mladého akademika. V publikaci jsou prezentovány zjištění výzkumu, který byl realizován se začínajícími akademickými pracovníky, pracujícími na českých univerzitách. Jejich profesní cíle, také překážky, osobní rozhodnutí, jsou předmětem… Dozvědět se více »»

Mateřská škola ve světě univerzity

Publikace věnuje pozornost novému typu institucionální předškolní edukace – univerzitní mateřské škole. Má charakter jednopřípadové studie. Autorky v ní nejprve, prostřednictvím základního koncepčního a legislativního rámce, přibližují status univerzitních mateřských škol v ČR a objasňují jejich fungování. S oporou v bohatém empirickém materiálu dále nabízejí deskripci a analýzu situace v jedné z univerzitních mateřských škol v ČR. Předkládají hlavní závěr… Dozvědět se více »»

Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství

Tato skripta jsou zpracována s cílem strukturovat učební látku předmětu Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství, podněcovat studenta k samostatnému, průběžnému a soustavnému studiu a vést jej k osvojení žádoucích znalostí a kompetencí v oblasti výchovné a edukační činnosti v rámci ošetřovatelského procesu. Nedílnou součástí studijní opory je doporučená literatura, která je uvedena v závěru každé kapitoly. Cílem předmětu je uschopnit studenta… Dozvědět se více »»

Fórum mladých výzkumníků IV.

Publikace, která vznikla jako výstup projektu specifického vysokoškolského výzkumu IGA na Fakultě humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Na projektech IGA se kromě pedagogů podílejí studenti magisterských a doktorských studijních programů v oblasti pedagogiky, a ti jsou také autory předložených textů. Fakulta humanitních studií tak mladým, začínajícím výzkumníkům dává příležitost prezentovat svá… Dozvědět se více »»