Ošetřovatelský proces a jeho dokumentace

Cílem publikace je budovat systematické poznatky a dovednosti studentů v oblasti metody ošetřovatelský proces. V publikaci je nastíněn vznik ošetřovatelského procesu, charakterizovány jsou jeho jednotlivé fáze, od posouzení až po vyhodnocení dosaženého výsledku. Popsány jsou vybrané potřeby a jejich konkrétní deficity (ošetřovatelské problémy), na které se zaměřuje ošetřovatelská diagnostika. Dále je zde objasněna ošetřovatelská… Dozvědět se více »»

Fórum mladých výzkumníků VI.

V obsahu tohoto sborníku najdete texty studentů zapojených do projektů v rámci Institucionální grantové agentury (IGA) Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a současně jsou zde zařazeny texty studentů doktorských studijních programů v oblasti pedagogiky v České republice. Ve sborníku najdete celkem 15 textů rozdělených do čtyř oblastí. Texty v první sekci se… Dozvědět se více »»

Jak učitelé pracují s chronicky nemocnými žáky mladšího školního věku

Cílem této publikace je poskytnout pedagogům dětí mladšího školního věku nástroj, jehož obsahem jsou informace o nejčastějších chronických onemocněních a jejich dopadech na běžný každodenní život a jeho kvalitu. Učitelé by měli mít alespoň základní informace o jednotlivých významných chronických onemocněních, příznacích, diagnostice a léčbě. K tomu však potřebují znát a mít informace o tom, jak své onemocnění… Dozvědět se více »»

Obálka knihy Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice

Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice

Publikace je cíleně určena studentům dvou profesí, které tvoří podstatné prvky multidisciplinárního týmu na půdě klinických pracovišť, učitele mateřských a základních škol při nemocnicích a zdravotnických zařízeních a všeobecné sestry. Tato publikace si klade za cíl pomoci studentům vytvořit strategie, aby studenti pochopili praxi na klinickém pracovišti jako reflexivní studijní prostředí.

Dyslectic and dysgraphic learners in the EFL classroom

Hlavním cílem publikace je analyzovat současnou situaci ve vybraných aspektech výuky cizích jazyků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávacím prostředí v České republice i na Slovensku. Zvláštní pozornost je věnována žákům angličtiny s dyslexií nebo dysgrafií.

From Theory to Practice 2016

Sborník vybraných příspěvků z osmé mezinárodní konference o anglofonních studiích From Theory to Practice 2016, kterou pořádala UTB ve Zlíně ve dnech 8. až 9. září 2016.

Máme hračku, tak co s ní?

Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí… Dozvědět se více »»

Transdisciplinarita v pedagogických vědách

Sborník abstraktů z XXVI. ročníku konference České asociace pedagogického výzkumu. Určeno pouze pro účastníky konference.

Paliativní a hospicová péče

Tento učební text má být inspirací, jak poskytovat paliativní a hospicovou péči v českých podmínkách.

Komunikace a etické aspekty péče o seniory

Cílem publikace „Etické aspekty péče a komunikace se seniory“ je získat orientaci v základních etických aspektech přístupu k seniorům a také orientaci ve zvláštnostech komunikace s touto skupinou osob. Znalosti jsou vodítkem k hlubšímu studiu jednotlivých aspektů ošetřovatelské péče o starého člověka v holistickém přístupu, k jeho věku, dané kultuře a k jeho vnímání péče. Dále je cílem uvědomit si specifika… Dozvědět se více »»