Anotace
Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů z hlediska somatického, sociálně-psychologického a edukačního. Pozornost je však věnována také sociálním aspektům školské integrace a jejím aktuálním trendům. V druhé části monografie jsou představeny výsledky vlastního kvalitativního výzkumu, jehož záměrem bylo rozkrýt za využití postupů situační analýzy, jak deset absolventů s vrozeným tělesným postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií) vnímalo v průběhu docházky na střední školu klíčové elementy participující v situaci naplňování jejich sociální potřeb.
Obsah publikace
Obsah publikace ke stažení:
Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením (soubor pdf)
O autorech
Doplňující informace o autorech (editorech):
Mgr. Magdalena Hanková, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)
doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D. (profesní informace na webových stránkách UTB ve Zlíně)