obálka Bata across Continents

Bata across continents

Po úspěšné české verzi přichází i ta anglická. Kniha vás zaujme hned na první pohled, a to svou unikátní vazbou se speciální reliéfní ražbou. V tomto případě však rčení „nesuď knihu podle obalu“ neplatí. Publikace je nejen graficky skvěle zpracovaná, ale má co nabídnout i obsahově. Je totiž nabitá ověřenými a mnohdy dosud neznámými fakty…. Dozvědět se více »»

obálka Sklo v hlavní roli

Sklo v hlavní roli

Kniha Sklo v hlavní roli je souborem deseti rozhovorů s českými sklářskými výtvarníky, kteří aktivně působí v oblasti volné tvorby a nepřesáhli věk 35 let. Název naznačuje celistvé a úplné zaměření na zcela výjimečné výrazové médium, jímž sklo bezesporu je. Pro všechny do knihy zahrnuté sklářské výtvarníky je primárním a hlavním výrazovým prostředkem. Rozhovory obsažené v publikaci… Dozvědět se více »»

obálka Vidět architekturu - myslet architekturu

Vidět architekturu – myslet architekturu

Přes stoupající přítomnost fotografií architektury chybí v českém (i slovenském) prostředí platforma pro reflexi zakázkové fotografie architektury. Její vliv na obraz současné architektury je přitom klíčový, protože fotografie vzniklé z podnětu architekta jsou převažujícím a téměř jediným zdrojem vizuálního materiálu v prezentaci soudobé architektury. Obrazy, kterými je architektura re-prezentována, odráží způsoby, jakými o architektuře přemýšlíme. Protože… Dozvědět se více »»

obálka Rozum versus cit 2

Rozum versus cit 2

Kniha Rozum versus cit 2 — Zlínský průmyslový design 1959–1992 vznikla v rámci rozsáhlého společného projektu Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Národního technického muzea v Praze ve spolupráci s Krajskou galerií výtvarného umění ve Zlíně a mapuje design v technických disciplínách během existence Československa. Chronologicky bezprostředně navazuje na výstavu a katalog Rozum versus… Dozvědět se více »»

obálka Portrét krajiny

Portrét krajiny

Publikace Portrét krajiny shrnuje autorčinu tvorbu z posledních let věnovanou fotografii krajiny, jsou zde zachyceny snímky míst, ve kterých žije, krajiny, kterou důvěrně zná. Ve svých fotografiích se snaží reagovat ať už na reálné nebo atmosférické jevy, jež jsou v médiu fotografie konceptualizovány do podoby až abstraktního, geometrického tvaru nebo pouze pocitu…. Dozvědět se více »»

obálka Martin Surman

Martin Surman

Tato publikace se věnuje designérské tvorbě a pedagogické činnosti doc. MgA. Martina Surmana, ArtD. a současně aktivitám ateliéru Průmyslový design Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Publikace byla vydána při příležitosti 20. výročí založení ateliéru Průmyslový design Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, jenž přímo navazuje na dlouholetou tradici… Dozvědět se více »»

obálka 20 let ateliéru Průmyslový design

20 let ateliéru Průmyslový design

Retrospektivní výstava prezentuje dvacetiletou činnost ateliéru Průmyslový design Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně od jeho založení v roce 1999 po současnost. Představuje vybrané práce pedagogů, kteří v ateliéru působili, absolventy ateliéru i současné studenty a doktorandy. Zaměřuje se na významné aktivity ateliéru, designérské projekty prezentované v České republice i v zahraničí a spolupráci s vybranými společnostmi.

obálka Zájem výzkumníka o komunikaci probíhající ve školní třídě může být v současnosti nasměrován dvěma proudy. Snaží se buď odhalit aktuální proměny komunikace, jak je ovlivňuje kupříkladu využití technologií, nebo hledá odpovědi na otázky týkající se neodhalených míst v dosavadních poznatcích. Tato kniha je odrazem druhého uvedeného případu. Jejím cílem je nahlédnout „pod pokličku“ komunikace mezi učitelem a žákem ve třídě se zaměřením na aspekt řeči učitele, jaký nebyl prozatím zcela prozkoumaný, a zodpovědět otázky, které se vážou konkrétně k extenzivitě promluv učitele.

Žánry extenzivní řeči učitele ve výukové komunikaci

Zájem výzkumníka o komunikaci probíhající ve školní třídě může být v současnosti nasměrován dvěma proudy. Snaží se buď odhalit aktuální proměny komunikace, jak je ovlivňuje kupříkladu využití technologií, nebo hledá odpovědi na otázky týkající se neodhalených míst v dosavadních poznatcích. Tato kniha je odrazem druhého uvedeného případu. Jejím cílem je nahlédnout „pod pokličku“… Dozvědět se více »»

obálka Vratký triumf

Vratký triumf

Monografie se zaměřuje na analýzu proměny vzorce účasti v neformálním vzdělávání dospělých (NVD) v České republice mezi lety 1997 až 2016. Jejím cílem je na jedné straně přispět k porozumění hlavním trendům v zapojení dospělých do této formy celoživotního vzdělávání a na straně druhé určit faktory, které ovlivňují jejich rozhodování ohledně toho, zda se do… Dozvědět se více »»

obálka Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol

Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol

Předkládaná publikace se zabývá problematikou sociálního klimatu, která je zkoumána v učitelských kolektivech českých mateřských a základních škol. Analyzuje tak problematiku klimatu učitelských sborů na třech stupních škol, které dnes představují povinné stupně vzdělávání. Klíčový význam učitelského sboru je kromě jeho vzdělanostního potenciálu a edukativní role dán také tím, že ve školní organizaci… Dozvědět se více »»

Obálka Monografie s názvem „Self efficacy v edukčních souvislostech II“ navazuje na monografii I. (Wiegerová, et. al., 2012). Sedm kapitol tohoto nového díla popisuje pole zkoumání vlastní vnímané zdatnosti (self efficacy) v širokých teoretických, historických a empirických perspektivách a ukazuje podstatu vnímané vlastní zdatnosti, její definice a dimenze. Autoři v monografii sumarizují rozsah odborné práce v oblasti self efficacy za posledních deset let, předkládají přehled klíčových zjištění a vysvětlují různé přístupy k objasňování tohoto konceptu. Zvláštní pozornost je v monografii věnována prezentaci výzkumů zaměřených na sledování self efficacy budoucích učitelů základních a mateřských škol II

Self efficacy v edukačních souvislostech II

Monografie s názvem „Self efficacy v edukčních souvislostech II“ navazuje na monografii I. (Wiegerová, et. al., 2012). Sedm kapitol tohoto nového díla popisuje pole zkoumání vlastní vnímané zdatnosti (self efficacy) v širokých teoretických, historických a empirických perspektivách a ukazuje podstatu vnímané vlastní zdatnosti, její definice a dimenze. Autoři v monografii sumarizují rozsah odborné práce v oblasti self efficacy… Dozvědět se více »»

obálka Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol

Vzdělávání založené na bádání dětí v podmínkách mateřských škol

Publikace předkládá koncepci pojetí badatelsky orientovaného vzdělávání pro děti předškolního věku s cílem reagovat tak na probíhající proměny ve společnosti, které by se měly odrazit ve vzdělávání dětí patřících do generace Alfa. Koncepce se opírá o analýzu strategických dokumentů vzdělávací politiky na národní i evropské úrovni. Děti generace Alfa potřebují rozvíjet takové dovednosti,… Dozvědět se více »»